Vergi Dünyası
  • Üye Ol
  • Sepetim

    Sepetinizde 0 ürün var

Haziran 2023

Vergi Denetiminde Dijital Dönüşüm Devam Ediyor; Elektronik Veri İbraz Sistemi (e-viz)

YMM, BAĞIMSIZ DENETÇİ HARUN SAĞIR
Günümüz teknolojik gelişmeleri ile birlikte vergi mükellefiyetine yönelik belge düzeni de hızla dijitalleşmektedir. Bu süreç beraberinde saklama ve ibraz mecburiyeti bulunan defter ve belgelerin mahiyetini değiştirdiğinden (basılı ortamdan dijital ortama aktarım, fiziki belge ibrazından belirli bir formatta oluşturulan dijital verinin ibrazına) yasal mevzuatta da buna yönelik düzenlemeler yapılmaktadır. Bu düzenlemeler ise vergi inceleme sürecinin başlangıcından sonuna kadar birtakım yapısal değişikliği beraberinde getirmektedir. Bunların başında incelemenin işyerinde yapılmasını öngören yasa maddesinin değiştirilmesi ve incelemeye başlama tutanağı uygulamasının kalkması gelmektedir. Elektronik veri ibraz sistemi, vergi mükellefleri tarafından vergi incelemesi aşamasında sunulacak defter ve belgelerin elektronik ortamda sunulmasına imkan sağlayan bir denetim uygulamasıdır. Kısa süre önce Ankara, İstanbul ve İzmir Vergi İadeleri Denetim Daire Başkanlıklarında aktif hale getirilen elektronik veri ibraz sistemi, 02.05.2023 tarihi itibariyle depremden etkilenen iller olan Adana ve Gaziantep Denetim Daire Başkanlıkları hariç, Vergi Denetim Kurulu Başkanlığına bağlı tüm daire başkanlıklarında kullanıma açılmıştır.
Bu İçeriği Görüntüleyebilmek İçin Aşağıdaki Ürünleri Satın Alabilirsiniz.

İlgili Diğer Yayınlar

    Hemen Satın Al